Ung. konst – 1 kubik konsthantverk

Tillsammans med Konsthantverkscentrum har vi tagit fram en ny vandringsutställning som får premiär i januari 2018. Utställningen består av åtta unga konsthantverkare. Redan nu kan ni boka utställningen.

Ung. konst är en vandringsutställning som presenterar åtta nyutexaminerade konsthantverkares arbeten. Syftet med utställningen är att visa ett brett tvärsnitt av ett dagsaktuellt konsthantverk, en brokig mix av olika material och uttryck som speglar infallsvinklar och frågeställningar från vår samtid. Gemensam nämnare är att alla verk är skapade av unga och nyutbildade och idag verksamma konsthantverkare i Sverige.

Ung. konst tas fram i ett samarbete mellan Konsthantverkscentrum och Sveriges Konstföreningar och är den andra i en serie av vandringsutställningar som tas fram i det här formatet. Utställningen ska under 2018 gå på turné hos konstföreningar anslutna till Sveriges Konstföreningar.

Läs mer om utställningen i vår folder.

De medverkande konsthantverkarna är:

Lånetid 2-3 veckor och låneperiod februari 2018-december 2019.

Maila oss på info@sverigeskonstforeningar.nu om ni vill boka och visa utställningen under 2018-2019. Kostnaden för att låna utställningen är ännu inte fastställt men kommer förmodligen ligga runt 2000 SEK som täcker frakten.

Trailer om utställningsmodulen som användes i förra vandringsutställningen: