Bussresa till Lund

Hör om stadsutveckling, besök konsthallen och Skissernas museum på denna bussresa till Lund. Vi följer rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten om lämplighet att resa i oktober.

Stadsutveckling i Lund

Stadsbyggnadsdirektör Hans Juhlin berättar om pågående projekt och planer för framtidens Lund. Till exempel den nya stadsdelen Brunnshög med bostäder, arbetsplatser, service samt utvecklingen av de två världsledande forskningsanläggningarna ESS och Max IV. Vi får också en presentation av stadens nya spårvägslinje som ska gå från lund C till Brunnshög. Beroende på läget kan vi röra oss med buss och/eller till fots för att titta på några av de utvalda projekten.

Lunds konsthall

Besök på konsthallen under eftermiddagen där Annika Eklund, kulturchef, guidar oss.

Skissernas museum

Besök på Skissernas museum efter lunch med utställning av Jockum Nordström, ”Utan lykta”

.

Lunch ingår på Skissernas museum. Egen fikakorg medtages på nerresan.

Pris för resa, lunch och inträde: 530 kr för medlem och 680 kr för icke medlem. Vi åker max 30 personer i stor buss. Priset kan justeras om vi kan åka fler i bussen.

Anmälan senast 15 november till eva.oeman@gmail.com. Uppge eventuella allergier. Först till kvarn gäller….

Avresa

07:20 — Karlskrona varmbadhus