Sörmlandssalongen 2020

Nyköpings Konstförening i samarbete med Sörmlands Museum arrangerar Sörmlandssalongen där sörmländska konstnärer ställer ut sina verk i olika tekniker. Vernissage den 7 november 2020 och finissage den 21 januari 2021.

Sörmlandssalongen 2020 äger rum den 7 november 2020 – 21 januari 2021 på Sörmlands Museum i Nyköping. Nyköpings Konstförening i samarbete med Sörmlands Museum arrangerar salongen. Sörmländska konstnärer ställer ut sina verk i olika tekniker, också sådana som inte tillhör de traditionella, såsom video och installationer. Alla utställda verk är till salu så förutom att du får en möjlighet att uppleva sörmländsk konst har du möjlighet att köpa konst både till dig själv och, om du är inköpare, till din konstförening. Vid utställningen kommer Folkhälsomyndighetens rekommendationer att följas. Låt oss hoppas att smittoläget inte försämras under hösten med åtföljande strängare restriktioner.