Konstföreningen Medvind arrangerar vårsalong

Konstsalonger och konstrundor är säkra vårtecken. En av flera konstföreningar som arrangerar en konstsalong under våren är Medvind i Burlövs kommun, strax utanför Malmö. I den gamla Möllan ställer man ut 16 konstnärer och designers i alla åldrar från ungdom till äldre .

Så här skriver man i inbjudan till vårsalongen:

“Missa inte ett besök i en historisk och spännande miljö vid Kronetorps mölla under årets konstrunda. Som något helt nytt arrangeras Kronetorps Vårsalong.

16 konstnärer och designers i alla åldrar från ungdom till äldre ställer ut på första våning inne i själva Kronetorps mölla. Alla som ställer ut, både yrkesverksamma, professionella och självlärda, bor i Burlöv eller har en  stark anknytning till kommunen. Utställningen innehåller ett brett och spännande spektrum av uttryck som måleri, skulptur, fotografi och tittskåpsinstallationer.

Stefan Lindhe underhåller på söndagen och Mölleföreningen serverar god fika båda dagarna.

Deltag i Konstlotteriet med riktigt många fina priser.

Tid: 21 och 22 april kl 13.00 – 16.00

Plats: Kronetorps mölla, Dalbyvägen 63, Arlöv

Fri entré

Arrangeras av kulturföreningen MedVind i samarbete med Burlövs Mölleförening. Med stöd av Burlövs kommun och ABF.”

Liknande inlägg