Radical Empathy, A Continuous Score, Act 12: Musical Acts av P*D*A*

7/6 2021 Performance på Zoom

P * D * A * bjuder in dig till den musikal som du inte förväntade dig. Genom sång, tala och koreografi vill man öka medvetenheten om relevanta sociala frågor som påverkar våra samhällen och identiteter.

Performance på Zoom är ett nyskapande konstprojekt där tio konstnärer och konstnärsgrupper erbjuder konstföreningar att ta del av livesänd digital performancekonst. Att visa en performance för era medlemmar kostar inget. Sveriges Konstföreningar står för teknik och ersättning till konstnären. Läs mer

Om oss

Public * Display * of Actions * (P * D * A *) är ett samarbete mellan konstnärerna/pedagogerna Kjell Caminha, MC Coble, Andreas Engman och Jeuno Kim. De är alla inspirerade av queer feministisk performance, street / gerillateater och agitprop.

Sedan 2017 har P * D * A * arbetat med Radical Empathy, A Continuous Score, ett pågående projekt som genom varje föreställning försöker hitta nya verktyg för handling och medvetenhet. Hur kan den visuella och performativa kunskapen om konst delas och användas kollektivt mellan konstnärer, aktivister, forskare och allmänheten för att navigera i det snabbt föränderliga sociala och politiska klimatet?

Beskrivning av performance:

Radical Empathy, A Continuous Score, Act 12: Musical Acts är en föreställning utvecklad av konstnärer som inte är erfarna musikalartister. Som amatörer till genren har vår entusiasm och nyfikenhet för formen varit drivkraften när vi utforskar hur kollektiv sång kan användas som en pedagogisk strategi för att öka medvetenheten om relevanta sociala frågor som påverkar våra samhällen och identiteter.

Det här är inte den musikal som du förväntar dig, eftersom den sprider vidare, lånar från, gör kollage och översätter samtida frågor i allvarliga och humoristiska försök som delvis sjungs, talas och koreograferas. Olika nordiska och mytiska djur finns med i de musikaliska handlingarna som huvud- och sidokaraktärer, bredvid de mänskliga djuren som är medlemmar i P * D * A *. Den ”maskerade djurvärlden” är ett perforerat parallellt universum till den ”omaskade P * D * A * -världen”, där berättelsen vävs in i varandra för att gestalta svåra frågor om privilegium, institutionellt våld, vit bräcklighet och rättigheter.

Den musikaliska performancen utgår från P * D * A *: s behov av att dela sårbarheter och skapa strategier samtidigt som man vill skapa utrymmen för tillflykt, handling och dialog.

FAKTARUTA

Titel: Radical Empathy, A Continuous Score, Act 12: Musical Acts

Performance pågår: 45 minuter inklusive diskussioner

Max antal deltagare: 300

Förkunskaper hos deltagarna: Performance genomförs på engelska, efterföljande diskussioner på engelska och svenska.

Performance kan genomföras: Flexibla tider som vi kommer överens med de enskilda arrangörerna.

Pressmaterial:

• Bild 1 – Bildtext: Public* Display* of Actions* Radical Empathy, A Continuous Score, Act 11: The Musical, 2021 Zoom Performance
  • Bild 2 – Bildtext: Public* Display* of Actions* Radical Empathy, A Continuous Score, Act 11: The Musical, 2021 Zoom Performance
  • Bild 3 – Bildtext: Public* Display* of Actions* Case study 6: Wrinkle Free Laughter™ Workshop from Radical Empathy, A Continuous Score, Act 11: The Musical, 2021 Zoom Performance

Boka den här performancen

Ange ert önskemål om datum och tid när ni vill att performance ska genomföras.