Sök krisstöd från Ideell kulturallians

Som ansluten konstförening till Sveriges Konstföreningar kan er konstförening söka krisstöd från Ideell Kulturallians.

Är du engagerad i en ideell kulturförening som jobbar lokalt i Sverige? Då kan du söka krisstöd till verksamhet och projekt!

I satsningen ”Kulturens kapillärer” stöttar Ideell kulturallians lokala kulturföreningar runt om i Sverige. De ger stöd till projekt som vill pröva smittsäkra sätt att mötas, testa nya tekniker och tjänster, eller som behöver extra stöd för att övervintra.

Det är lätt att söka krisstöd och Ideell kulturallians hjälper dig med dina frågor på vägen. Ideell kulturallians håller webbinarium den 15 mars där de berättar mer om vilka projekt som kan få stöd och hur du söker stödet. De uppmuntrar dig att ställa alla möjliga frågor under mötet, och de finns tillgängliga för support under hela projekttiden.

Du kan skicka in din ansökan till och med den 7 april 2021. Ideell kulturallians meddelar beslut om stöd under maj månad. Ditt projekt ska vara genomfört innan årets slut.

Läs mer och ansök på Ideell Kulturallians hemsida.

Ideell kulturallians är en samarbetsorganisation för det civila samhällets organisationer på kulturområdet. De företräder 18 medlemsorganisationer (bland annat Sveriges Konstföreningar) som i sin tur företräder över en miljon medlemmar, där verksamheten till stor del drivs ideellt.