Konstbildningsdag i Alingsås

Sveriges Konstföreningar Älvsborg kan äntligen välkomna Din konstförening att skicka deltagare till höstens utbildningseftermiddag och kväll i Alingsås lördag den 23 oktober 2021. Inbjudan gäller styrelsemedlemmar i konstföreningar tillhörande Sveriges Konstföreningars distrikt Skaraborg, Bohuslän, Älvsborg och Göteborg.

Vi samlas i Alingsås Kulturhus, nära järnvägsstationen. Ingång från Bryggaregatan 5 över gården. Bra parkering finns på närliggande Estrad.

Kl 14 – kl 14.30 Välkomstkaffe med NÄL:s konstklubbssmörgås och kaka!

Kl 14.30 – kl 14.45 Har vi möjlighet så gör vi en snabbtitt på konsthallens utställning: This Construction of Meaning av tio studenter på det konstnärliga masterprogrammet i fotografi vid HDK-Valand.

Kl 14.45- kl 16 Helena Lundström designer med föredraget: ”Tillbaka till framtiden” – återbruk som trend och tradition. Marie-Louise mannekängar och visar några av Helenas klädesplagg.

Kl 16 – kl 16.50 Konstquiz i grupp. Det är kul att klura tillsammans! Fina priser.

Kl 17 – kl 18.15 Middag på Grand Hotel (varmrätt (fisk) och kaffe och pralin.

Kl 18.15 – ca kl 19.45 Guidad ljusvandring: Lights in Alingsås som arrangerats i 22 år och årets tema är Together. Tillsammans mot ljusare tider! Sex installationer i centrala Alingsås. Ta med sköna promenadskor till den 3 km inspirerande promenaden och lyssna till vår favoritguide Birgitta Eriksson Löfgren.

Var och en tar sig till Alingsås på egen hand.  Därefter är programmet  kostnadsfritt och inkluderar ankomstkaffe, visningar, föredrag och middag på Grand Hotel samt ljusguidning.

Begränsat deltagarantal. Önskas vegetarisk kost skriv det i er anmälan.

Anmälan som är bindande skickas senast onsdagen den 13 oktober till:

Maud Bjerklinger, maudbjerklinger@gmail.com, 0723 150 171.

Med vänlig hälsning Styrelsen gm Birgitta Westergren Lenken/ Ordförande Marie-Louise Dahlén Lindqvist/ studieledare