Distriktsdag Västernorrland

Söndag 21 april 2024

Svanö Folkets hus, Kramfors.

Medlemmar från Västernorrlands tolv konstföreningar inbjuds att delta i distriktsdagen. Här får vi chans att träffas och ta del av ett inspirerande möte med inbjudna gäster. Vi hoppas att medlemmar från alla konstföreningarna har möjlighet att delta.

I samband med distriktsdagen håller Sveriges Konstföreningar Västernorrland årsmöte, där är konstföreningarna medlemmar och uppmuntras att delta för val av styrelse. Kallelse till årsmötet skickas ut till konstföreningarna via e-post i god tid inför distriktsdagen.

Sista anmälan torsdag 18/4 till Annika 073-8026968

Kostnad för lunch och fika cirka 150 kr

Läs och ladda ner Riksförbundet Sveriges Konstföreningar Västernorrlands verksamhetsberättelse för 2023 här.

10:30 — 11:00 Samling med fika

11:00 — 12:30 Inspirationsföredrag

Gunhild Stensmyr styrelseledamot i Sveriges konstföreningar centralt berättar om hur hon bygger en konsthall i Tornedalen. Kerstin Paillard och Robert van Bolderick från Klockestrands skolhus delar med sig av sina erfarenheter att driva galleri och att vara verksamma konstnärer i Västernorrland.

12:30 — 13:30 Lunch och mingel

13:30 — 14:30 Årsmöte