Vävda rum – upptäck händelser i din mobil

Pastelae Berget

VÄVDA RUM – Sveriges största utställning med offentlig virtuell konst. Utställningen pågår 20 maj - 30 september 2023.
Vernissage lördag den 20 maj, kl 11 på Lilla Torget, Alingsås.

Alla Prima konstklubb är med och arrangerar Vävda rum som är en unik utställning med tio av Sveriges främsta och mest spännande konstnärer som arbetar med offentlig konst och augmented reality (AR). Den 20 maj har Vävda rum vernissage samtidigt runt om i Sveriges kommuner vilket gör den till den geografiskt sett största utställningen som skapats i landet. I Alingsås kommer Alla Prima, konstklubben för kommunanställda, att vara värd för den här unika utställningen och placera ut konstverken på 10 olika platser i kommunen.

Ladda ner appen och ta en promenad i Alingsås.

Vävda rum ger möjlighet att tillsammans med andra uppleva och samtala om konst. Genom din mobil upplever du nya dolda världar och får spännande och tänkvärda upplevelser som handlar om samtida frågeställningar.

Vernissage

Vernissage den 20 maj, kl 11 på Lilla Torget, Alingsås.

Utställningen finns på plats 20 maj – 30 september.

Mer information hittar du på konstklubben Alla Primas hemsida.

Alla Prima är en konstklubb i Alingsås, för Alingsås kommuns anställda.

Projektet Vävda rum är initierat av Riksförbundet Sveriges Konstföreningar och finansieras av Postkodstiftelsen.