Konstresa till Ravinen och Mjellby konstmuseum 21 september 2024

Bussresa till Ravinens konsthall som har en utställning med Lars Lerin samt Mjellby konstmuseum som visar Halmstadsgruppen och Thea Ekström.

Resan börjar med besök på Ravinens konsthall och Lars Lerins utställning ”Så länge ljuset räcker”.
Under lunchen äter vi räksmörgås med dryck på Chocolaterian.
Därefter åker vi vidare till Mjellby konstmuseum. Museet är nyrenoverat och öppnar den 7 september. Vi tittar på ”Halmstadgruppen” och gästutställningen med Thea Ekströms verk.
Thea Ekström föddes i Söndrum inte långt från Halmstad; utbildade sig först till musiker och dansare i Stockholm, men drabbades av tuberkulos. Efter sjukdomen omskolade hon sig till konstnär på konstakademin. Med sin surrealistiska stil rönte hon stor framgång under 60- och 70talet både i Sverige och internationellt. Hon avled i Stockholm 1988.

Mer information om alla utställningar blir det på bussen!

Anmälan till nilsson.bil45@gmail.com från den 1 september t.o.m. den 15 september 2024. Meddela gärna eventuella matallergier i samband med anmälan.
Pris för resa, entréer och lunch 675 kr; icke medlem 825 kr. Du kan betala med swish 1236684062 eller Bankgiro 797-2342 (eventuellt kontanter) före resan eller på bussen.

Busstider:
08.00 Karlskrona varmbadhus
Eventuella stopp mellan Karlskrona och Ronneby. Meddela vid anmälan!
08.30 Ronneby station
08.50 Karlshamns resecentrum (OBS!)
09.00 Pukavik (samåkningen)
09.20 Sölvesborg (Blekingeporten)