Utbildningsdag 28 oktober i Alingsås med Lights in Alingsås

Konst- och utbildningsdag/kväll i Alingsås för konstföreningsfunktionärer från fyra distrikt.

Välkommen att anmäla deltagare till vår konst- och utbildningsdag/kväll i Alingsås lördagen den 28 oktober 2023 för konstföreningsfunktionärer från fyra distrikt.
Vi samlas i en ny lokal nämligen Tempelriddarsalen ovanför Palladium på Nygatan 18 ingång från gården. Ligger mitt i stan, nära Cassel och Lindex.

Kl 13.30 Välkomstkaffe med NÄL:s konstklubbssmörgås och kaka. Mingel!
Kl 14 Då förvandlas vår lokal till en ”kollektivverkstad” där vi gemensamt skapar målningar genom Viviannes vägledning. Och när de torkar… då –
Kl 15 berättar konstnär Vivianne Rosqvist Elveström om sitt konstnärskap och visar bilder: Min resa i färg och form!
Kl 15.50 går vi i samlad trupp till Grand Hotel
Kl 16 På Grand Hotel inleder vi med en konstquiz. Och som vanligt garanterar vi fina vinster.
Kl 17 Grand Hotels middag. I år blir det smörstekt hälleflundra med bakade betor, spenat och potatiskrokett samt Rieslingssås. Dryck beställer ni själva eller dricker bordsvatten.
Kl 18.15 Möter vår guide från Lights in Alingsås oss utanför hotellet. Årets tema är ” Rays of Light – One peace at a time dvs Ljusstrålar– en fred i taget. Det är sex installationer i centrala Alingsås. Medtag sköna promenadskor.
Följande gäller: Kursavgift 300 kr/person som inkluderar ankomstkaffe, material, föredrag, middag och ljusguidning. Som vanligt är kursen starkt subventionerad.
Kursavgift betalas in till Sveriges Konstföreningar Distrikt Göteborg plusgirokonto 91 68 70 – 9 eller swishnummer 123 133 21 54. Avvakta med betalning tills bekräftelse om plats återkopplats.
Anmälan till mailto:goteborg@sverigeskonstforeningar.nu
Senast torsdag 19 oktober 2023. Önskas vegetarisk kost ange vid anmälan. Skriv konstföreningens namn och deltagare.
Välkommen hälsar styrelsen gm Birgitta Westergren Lenken och Marie-Louise Dahlén Lindqvist