Vernissage på Ung i Västra Götaland 10 maj

10 maj kl 17.00 på Sinclair i Uddevalla

Hur är det att växa upp i Sverige och specifikt i Västra Götaland?

Den frågan ställde vi till några elever på Sommarhemsskolan i Uddevalla. De fick en introduktion i abstrakt måleri av Rory Botha för att komma igång med sin egen berättelse i bild. Sedan har de arbetat med sin bild och text under höst- och vårterminen under ledning av pedagogen Elisabeth Reuterberg.

Nu är det dags att presentera vad de kommit fram till. Det görs i form av en utställning på Sinclair i Uddevalla den 10 maj kl 17.00.

Därefter kommer ett urval av verken att visas i Göteborg på Galleri Göteborgs Konstförening under tiden 7 juli till 6 augusti. På samma utställning kommer de fyra distrikten i Riksförbundet Sveriges Konstföreningar Västra Götaland att presentera resultatet av sina distrikts projekt.