Dagsresa 25 nov till Ravinen Kulturhus Båstad och Höganäs Museum

Höstens andra dagsresa går också söderut men nu till Ravinen i Båstad och Höganäs Museum

Vi reser först till Båstad och Ravinen Kulturhus. Ravinen ligger på sluttningen intill Norrvikens trädgårdar med fin utsikt över Laholmsbukten. Initiativtagare till Ravinen är konstnärerna Ulla och Gustav Kraitz, som i många år arbetat för att få till en plats för konst på Bjärehalvön. De har i snart sextio år verkat som konstnärer i Förslöv. Vi får tillfälle att se den permanenta utställningen om paret Kraitz och den pågående utställningen Konstgrafik – Ur Ateljé Larsens samlingar. Vi äter sopplunch i deras vackra restaurang med utsikt över sluttningarna och havet. Länk https://www.ravinenkultur.se

Efter lunchen åker vi till Höganäs, där kommunen anlitat Mårten Castenfors, tidigare chef för Liljevalchs i Stockholm, för att utveckla den nya gemensamma verksamheten för Höganäs keramiska center och Höganäs museum och konsthall. Vi får där en guidning av tf verksamhetschef Claus von Hauswolff. Länk https://kkam.nu/

När museet stänger beger vi oss till Äppelgården i Båstad, där vi äter middag innan bussen tar oss hem mot Göteborg.

Avresa: kl 9.30 från Hotel Post på Drottningtorget i Göteborg. Bussen hämtar upp i Klovsten, Kungsbacka, så anmäl om du vill kliva på där.
Kostnad: 475 kr I kostnaden ingår resa med buss, entréer och visning i Båstad och Höganäs, lunch och middag i Båstad. Deltagare, som inte är medlem i ansluten konstförening, betalar 100 kr extra.
Hemkomst cirka kl 21.00.
Betalning för resan insättes på vårt plusgirokonto 91 68 70 – 9 eller på swishnummer 123 133 21 54 senast 18 november. Vänta med betalning tills du fått klartecken att plats finns!
Sista anmälningsdag: 10 november.
Anmäl till mailto:goteborg@sverigeskonstforeningar.nu