Dagsresa till Malmö, Konsthallen, Moderna Museet och Konstmuseet 30 sept

En bussresa till Malmö med besök på flera konstmuseer.

Bussresa söderut till Malmö, som i september har mycket konstupplevelser att ta del av. Med på resan har vi Elisabeth Lundgren, som tidigare varit kulturdirektör i Malmö och nu är ny i vår distriktsstyrelse. Hon känner sitt Malmö och är ciceron under dagen.

Vi börjar på Konsthallen, där vi får ta del av en performance Passionsblomman med Ingela Ihrman. Vi möter sedan Mats Stjernstedt, chef för Malmö Konsthall, som berättar om sitt arbete i konsthallen och innan vi lämnar får vi en visning av Ingela Ihrmans utställning. Det är sedan dags för lunch på närliggande restaurangen SMAK. Länk https://malmokonsthall.se/

Moderna museet ligger en kort bussresa från Konsthallen. På museet tas vi emot av nya chefen Elisabeth Millqvist och vi får visning av den uppmärksammade utställningen Lotte Laserstein. Länk https://www.modernamuseet.se/malmo/sv/

Sista besöket blir till Konstmuseet i Malmö, som ligger på Slottsholmen i samma byggnad som Malmö museum och Akvariet. Vi ser utställningen Tal R & Mamma Andersson. Runtom Hill. På museet finns ett café om någon vill ta en eftermiddagsfika.

Konstmuseet stänger kl 17 och vi äntrar bussen och beger oss hemåt. Kort paus på Rasta vid Hallandsåsen för toalettbesök och eventuellt något att äta för egen penning.

Avresa: Lördag 30 september kl 7.15 från Hotell Post på Drottningtorget i Göteborg. Bussen hämtar upp i Klovsten, Kungsbacka, så anmäl om du vill kliva på där.
Kostnad: 475 kr I kostnaden ingår resa med buss, förmiddagsfika på Hallandsåsen, entréer och visning på konsthall och museer samt lunch på restaurang SMAK. Deltagare, som inte är medlem i ansluten konstförening, betalar 100 kr extra.
Val av lunchrätt: SMAK serverar kött, fisk eller vegetarisk rätt. Ange ditt val i anmälan!
Hemkomst cirka kl 21.00.
Betalning för resan insättes på vårt plusgirokonto 91 68 70 – 9 eller swish senast 20 september. Vänta med betalning tills du fått klartecken att plats finns!
Anmälan görs till goteborg@sverigeskonstforeningar.nu eller Ann-Sofie Hansson tel 0703-754806
Sista anmälningsdag:
15 september