Konstresa till Halland

Dagsresa till Halmstad där konst är ett självklart inslag i stadsbilden

Vi åker med Hisinge buss till Halmstad. Stannar till för förmiddagsfika på Kvibille gästgivargård, där vi även har möjlighet att handla i deras ostbod. I Halmstad går vi en konstpromenad i centrala delarna av staden. Vi går genom försommarblommande parker och vår guide kommer att visa oss konstverken Lena Cronqvists Flicka i balja , Carl Milles Europa och tjuren och Pablo Picassos Kvinnohuvud med flera. Halmstad har även satsat på Street Art konstverk runt om i staden. Efter lunch på nyligen återinvigda Hallands Konstmuseum får vi en guidning av den nyrenoverade utställningshallen. I en basutställning visas verk av bland annat Halmstadgruppen, Sven X:et Erixson, Olle Baertling, Roj Friberg och Lotta Antonsson.  Det finns gott om egen tid för att se museets samlingar, pågående utställningar, ta en fika på plats eller en promenad i det förhoppningsvis vackra junivädret.

Hallands Konstmuseums hemsida  http://www.hallandskonstmuseum.se/

Kostnad: 500 kr

I resans pris ingår resa med buss, förmiddagsfika och lunch, entré och 2 guidningar. Deltagare, som inte är medlem i ansluten konstförening betalar istället 650 kr.

Tid: Avresa lördag 13 juni kl 8.00 från Hotell Post, Drottningtorget, Göteborg           hemkomst cirka kl 18.00.

Betalning för resan insättes på vårt plusgirokonto  91 68 70 – 9 senast 5 juni efter besked att plats finns.

Sista anmälningsdag: 25 maj   Bindande anmälan

Vacker vallmo