Ordförandeträff 1 februari

Inbjudan till ordförandeträff för våra anslutna konstföreningar

1 februari är det dags för vår ordförandeträff! För ett år sedan hade vi en första träff och vi vill gärna göra detta till en tradition. Denna gång träffas vi hos Galleri Majnabbe. Förra året pratade vi mycket om hur vi i distriktet och föreningarna kan samverka och stödja varandra. Den dialogen vill vi fortsätta.

Distrikt Göteborg består av 32 konstföreningar (allmänna konstföreningar, konstnärsdrivna föreningar och föreningar knutna till en arbetsplats), som alla värnar om konsten samt fördjupar kunskap och intresse för konsten.

Datum och plats 1 februari kl 18 vill vi träffa er på Galleri Majnabbe, Taubegatan 9, Göteborg. Kom gärna två från er förening! Vi bjuder på ost och vin!

Galleri Majnabbe drivs av Göteborgs konstnärsklubb. Vi får höra om både galleriet och föreningens verksamhet. Naturligtvis får vi också ta del av pågående utställning med Ilar Gunilla Persson och Anna Karin Jansson.
Galleri Majnabbe ligger i Kustens hus och närmaste spårvagnshållplats är Chapmans torg. På galleriets västra sida finns parkeringsplatser att nyttja för den som behöver. Därifrån finns gångbana upp till galleriets gård.

Anmälan senast 25 januari till goteborg@sverigeskonstforeningar.nu
Hör av er till Ann-Sofie Hansson, ordförande i distriktet, på 0703 75 48 06, om ni undrar över något!