Regional höststudiedag med Lights in Alingsås

Distrikt Älvsborg bjuder in till en utbildningsdag

Program

Kl 14 – kl 14.30 Välkomstkaffe i Alingsås Kulturhus med NÄL:s konstklubbssmörgås och kaka!

Kl 14.30 – kl 14.45 Har vi möjlighet så gör vi en snabbtitt på konsthallens utställning: This Construction of Meaning av tio studenter på det konstnärliga masterprogrammet i fotografi vid HDK-Valand.

Kl 14.45 – kl 16 Helena Lundström designer med föredraget: ”Tillbaka till framtiden” – återbruk som trend och tradition. Marie-Louise mannekängar och visar några av Helenas klädesplagg.

Kl 16 – kl 16.50 Konstquiz i grupp. Det är kul att klura tillsammans! Fina priser.

Kl 17 – kl 18.15 Middag på Grand Hotel varmrätt (fisk) och kaffe och pralin.

Kl 18.15 – ca kl 19.45 Guidad ljusvandring: Lights in Alingsås som arrangerats i 22 år och årets tema är Together. Tillsammans mot ljusare tider! Sex installationer i centrala Alingsås. Ta med sköna promenadskor till den 3 km inspirerande promenaden och lyssna till vår favoritguide Birgitta Eriksson Löfgren.

Tid: Kl 14.00 – cirka 19.45

Plats: Alingsås Kulturhus, nära järnvägsstationen. Ingång från Bryggaregatan 5 över gården. Bra parkering finns på närliggande Estrad.

Kostnad: 300 kr och inkluderar ankomstkaffe, visningar, föredrag och middag på Grand Hotel samt ljusguidning. Som vanligt är kursen subventionerad.

Senast anmälan: 12 oktober. Avvakta bekräftelse och därefter sker inbetalning till distrikt Göteborgs plusgiro 91 68 70-9 . Vi har 8 platser. Skriv konstföreningens namn och deltagare.