Hallands Konstförenings jurybedömda Vårsalong

9 mars – 5 maj 2024
Hallands Konstförenings jurybedömda Vårsalong

Hallands Konstförenings jurybedömda Vårsalong är en stor konsthändelse i Halland. Årligen lämnar många konstutövare med anknytning till Halland in verk för bedömning. Utifrån inlämnade bidrag och juryns urval formas en spännande utställning. Årets jury består av Annie Lindberg, museichef för Skissernas Museum i Lund och Karin Hasselberg Mang, konstnär och utbildad vid Rietveld akademin i Amsterdam, Kungliga konsthögskolan i Köpenhamn och Malmö Konsthögskola.

Vårsalongen arrangeras av Hallands Konstförening i samarbete med Hallands Konstmuseum.

Vernissage 9 mars kl 13.