Norra Hallands Konstförening firar Konstens vecka, genom att visa Malin Bobeck Tadaas textila ljuskonstverk i Slottskyrkan i Tjolöholm

Norra Hallands Konstförening bjuder under ”Konstens vecka” (invigning den 30 september kl 19.00 – med sista dag 8 oktober) intresserade i Halland till Slottskyrkan i Tjolöholm för att få uppleva Malin Bobeck Tadaas utställning ”Uppehålla livet – en meditativ konstupplevelse”. Utställningen består av textila meditativa ljuskonstverk.

Övriga visningsdagar; 1/10, 3-5/10 och 6-7/10; i samtliga fall kl 19.00.

En internationellt känd musiker Nasiri bidrar med orientalisk (persisk) musik. Nasiri använder Oud, flöjt och klarinett (QNasiri.music) för att förstärka den meditativa upplevelsen av Tadaas textila ljuskonstverk. Föreställningen varar i ca 40 minuter.

Parkera på den stora parkeringen där det finns värdar från Norra Hallands Konstförening som informerar om att man stiger in i Slottskyrkan i Tjolöholm under tystnad.

Notera att det är en grusad brant backe upp till Slottskyrkan, vilket gör det svårt att ta sig upp med rullstol. Det går inte att köra bil dit upp. Vid inträdet visas i mobilen att du har betalat.

Plats intas under tystnad i den mörklagda Slottskyrkan och endast Malin Bobeck Tadaas tre ljuskontsverk leder oss i mörkret. 100 platser finns tillgängliga. Fyll på raderna med start längst fram i kyrkan. Det är svårt att leta efter tomma platser i mörkret.

Vid instigningen i kyrkan startar ett inspelat meditativt band för att försätta oss i en meditativ stämning. Den kände internationelle musikern Nasiri framför under tiden sin musik.

Efter att ha njutit av verken på avstånd får vi närma oss dem på väg ut ur kyrkan för få en upplevelse av dem på mer nära håll. En halv bänkrad åt gången, start av dem som sitter längst bak i kyrkan.

Kanske blir det möjlighet till en samling efteråt för kvällsmat, vi ber att få återkomma.

Alla intresserade är välkomna, inte bara medlemmar i Norra Hallands Konstförening utan alla intresserade! Anmälan sker genom att man betalar 200 kr via Swish 123 616 0675, dvs till Norra Hallands Konstförening.

Malin Bobeck Tadaas verk kommer att kunna köpas. Pris finns angivet vid verken. De måste dock hänga kvar tom den 8 oktober.

Mycket varmt välkomna önskar Norra Hallands Konstförening!