Konstens Vecka invigd

Lördagen den 30/9 invigdes Konstens Vecka av Gertrud Sandqvist, förbundsordförande för Riksförbundet Sveriges Konstförening på Folkets Bio Regina i Östersund.

Det blev en mycket lyckad invigning av Konstens Vecka i Östersund för distrikten Jämtland-Härjedalen. Invigningen ägde rum på Bio Regina, där Jämtlands Läns Konstförening och Östersunds konstklubb visar Konst på bio ca 7 ggr per år.

Vi visade först Anna Erlandssons kortfilm Glenn the Nature Lover.

Därefter invigde Gertrud Konstens Vecka. Sedan delade politikern Robert Uitto ut Region JHs arbetsstipendium för bild- och formkonst till Linda Spjut.

Sen höll Gertrud ett fantastiskt föredrag om: Koncentrisk pedagogik-att inte veta. Om konst och pedagogik, dels utifrån hennes erfarenhet som rektor och professor på Konsthögskolan i Malmö, dels från den legendariska konstnären och pedagogen Mary Kellys tankar.

Gertrud Sandqvist, förbundsordförande för Riksförbundet Sveriges Konstförening inviger Konstens Vecka.
Politikern Robert Uitto ut Region JHs arbetsstipendium för bild- och formkonst till Linda Spjut.
Stipendiaten Linda Spjut.
Gertrud Sandqvist föresläste om Koncentrisk pedagogik-att inte veta. Om konst och pedagogik.