Årsmöte för Riksförbundet Sveriges konstföreningar distrikt Kalmar län

Riksförbundet Sveriges konstföreningar Kalmar län bjuder in till Årsmöte lördagen den 3 juni till Oskarshamn i samarbete med Oskarshamns konstförening

kl. 9.30 Samling hos keramiker Maria Pohl. Kungsgatan 5

Vi delar in oss i två grupper, där första gruppen besöker Maria Pohl, den andra gruppen tittar på muralmålningarna och Munthestatyn i Kråkerumsbacken. (efter 15 -20 min byter vi)

kl. 10.15 Fika i Oskarshamns kulturhus, Skaparverkstan, andra våningen.

kl. 10.30- 11.00  Årsmöte

Paus

11.20 – 12.20  Guidning på Döderhultarmuseumet

Utställningen med Solkustens konstrunda i Konsthallen

kl 12.30 Lunch

kl. 14.00 Guidning på Fredriksbergs herrgård. Guide Martin Lundgren

kl. 15.00 Avslutning av dagen.

Kalmardistriktet bjuder på förmiddagsfika och två guidningar. Lunchen betalar man själv.

Anmlan till Eva Fransson eva.fransson.kalmar@gmail.com senast den 25 maj. Ange som rubrik i ditt mail: Anmälan till årsmöte den 3 maj.

Ange också om du vill samåka samt om du har några allergier!

Varmt välkomna önskar

Styrelsen för Sveriges Konstföreningar i Kalmar län

Alf Karlsson, Ann-Marie Rautenberg, Hoschang Moschiri, Maria Engman, Ing-Marie Svensson  och Eva Fransson samt Disa Carlsson, Oskarshamns konstförening.