Studiedag för konstföreningar i Kalmar län

Varmt välkommen den 15 oktober till en studiedag för konstföreningar i Kalmar län som arrangeras av distriktet Kalmar, Sveriges konstföreningar och Bild- och formutvecklaren, Kalmar län. Denna gång besöker vi Sydosten och får en alldeles egen guidning av utställningen. Den allmänna invigningen är kl. 14.00

10.30- 11.00  Fika i biblioteket Kalmar konstmuseum.

11.00 – 12.15 Specialvisning av Sydosten United 2022 av Markus Emilsson, curator och Anneli Berglund, biträdande chef på Kalmar konstmuseum.

12.30 – 13.30  Lunch på Slottsrestaurangen

13.30- 15.00  Besöka utställningar på Kalmar slott,  bl.a.  Ölandsbron som fyller 50 år i år samt utställning om Ester Blenda.

Anmälningsavgift för dagen är 200 kronor.

Som du betalar när du kommer, via Swish.  Anmälan är bindande

Då ingår förmiddagsfika, lunch,  inträde Kalmar konstmuseum, guidning av Sydosten samt inträde på Slottet.

Anmälan till Eva Fransson eva.fransson.kalmar@gmail.com senast  söndagen den 7 oktober.

Ange som rubrik: Anmälan till 15 oktober- Sydosten.  Ange också om du vill samåka!

Varmt välkommen!