Studiedag för konstföreningar i Kalmar län

Välkommen till en studiedag för Konstföreningar i Kalmar län den 15 april 2023 under Gallerihelg Kalmar.
Dagen innehåller besök på Kalmar konstmuseum och på flera gallerier.

I april bjuder Sveriges konstföreningar in till en studiedag under Gallerihelg Kalmar.
Vi börjar med kaffe och smörgås på Kalmar konstmuseum och en pratstund. Vi får en visning av Solastalgia, en utställning om klimat och framtid med verk ur samlingen och inbjudna konstnärers verk. Sen går vi vidare över gatan till Matz Nordell och Johan Persson som visar upp både egen och andras verk. På Teatergalleriet ser vi en utställning med för att sen äta lunch på nyöppnade Grancafé på Storgatan. Efter lunchen går vi mot Persona galleri och Konst&Ram för att avsluta på Galleri Svalan.

Program
9.30-10.30 Kalmar konstmuseum, biblioteket för samtal och visning av utställningar
10.45-12.00 Besök hos Matz Nordell, Johan Persson och Teatergalleriet, Cissi Svärdström
12.00 Lunch Gran caffé på Storgatan 12,  https://grancaffe.se/lunch/

13.00-14.00 Persona Galleri visar Julia Nilsson, textil och Sara Tivell, keramik, Sam Solberg, möbler / Kalmar konst och ram, Olga Hazzan
14.15 Galleri Svalan, Marlene Lindmark

Matz Nordell, Molinsgatan 7
Johan Persson Järnvägsgatan 1https://www.gallerijohanpersson.se/
Galleri Svalan, Sparregatan 17
Persona Galleri, Storgatan 57
Kalmar konst och ram, Lotta Rautio, Storgatan 68
Teatergalleriet, Olof Palmes gata 1, vid Larmtorget
Rotundan, tullhuset vid fängelset – Åke Bergkvist

Ta gärna med material om konstföreningarnas utställningar så vi kan dela med varandra vad som pågår i hela Kalmar län. Kolla även in konstikalmarlan.se

Distriktet för Sveriges Konstföreningar bjuder på fika när du kommer och du betalar din lunch själv.
Anmäl dig till Eva Fransson eva.fransson.kalmar@gmail.com innan 5 april.  Ange som rubrik i ditt mail: Anmälan till 15 april.  Ange också om du vill samåka!

Ange vad du vill äta samt allergier. Om vi förbeställer får vi maten mycket snabbare.

Anmäl dig till Eva Fransson eva.fransson.kalmar@gmail.com innan 4 april.

Varmt välkommen!