Nytt konstår, välkommen!

Ett oskrivet, eller ska vi säga ett omålat blad ligger framför oss. Med 25 konstföreningar som medlemmar i distriktet så ser vi en bred palett av aktiviteter enskilt i föreningarna och i samverkan med distriktet.

Distriktet planerar för Bildlärardygn i början av februari. Inbjudan till Face me VI har gått ut. Face me ett projekt vi genomför i samverkan med med Sunderby konstskola. Med LKAB:s ekonomiska stöd kan vi genomföra Unga konstnärer mentorprogram i Malmfälten för tredje året i rad. Årsmöte via zoom i mars och så har vi planer på en konstbildningsdagar i Moskosel i slutet av maj. Höstens planering får vi återkomma till. En sak vet vi säkert, juryutvalda verk från Face me VI ska turnera till några av länets konstföreningar.