Unga konstnärer mentorprogram i Malmfälten

Under våren 2022 bjuder Sveriges Konstföreningar, Norrbotten - i samverkan med Galleri Lillasyster, Luleå, in dig som är mellan 15-25 år och med hemort i Kiruna eller Gällivare kommuner att delta i ett mentorprogram där du får skapa konst inför en utställning och får vägledning av en professionell konstnär. Programmet är möjligt tack vare ekonomiskt stöd av LKAB. Bilagt hittar du utlysningen om programmet - där framgår kriterierna för att få ansöka om att delta i mentorprogrammet.

Karin Westergren, ordförande i Sveriges Konstföreningar, Norrbotten och Mikael Fagerlund, konstnär och mentor ser fram emot att ta del av din ansökan

”Vi kände direkt att det var en intressant ansökan. Vi sponsrar många föreningaroch det här mentorprogrammet blir ett fint tillskott för konstintresserade unga i Malmfälten. LKAB:s ambition är att stötta lokala initiativ  på bred front för att bidra till attraktiva samhällen på bolagets verksamhetsorter.” säger Anna Skogh, sponsringsansvarig på LKAB.

Anna Skogh, sponsringsansvarig på LKAB.