Distriktsstämma för Skaraborgsdistriktet 2020

Inbjudan till Distriktsstämma för Skaraborgsdistriktet på hotell Scandic Billingen, Trädgårdsgatan 10, Skövde lördagen den 5 september 2020, klockan 10.30, där styrelsemedlemmar i er förening är välkomna.
Vi kommer att arrangera mötet så att vi håller behörigt avstånd.
På Konstgrafiska verkstaden delar vi upp oss i två grupper.

10.30 Samling Scandic Billingen samt kaffe

10.45 Årsmötesförhandlingar

I samband med årsmötet kommer vi att lotta ut 2 grafiska blad. Dessa lottas ut till två olika föreningar och användas vid medlemsutlottningen i föreningen

11.30 Vi gör ett studiebesök på Skaraborgs Konstgrafiska Verkstad, som är en konstnärsägd kollektivverkstad som med stöd av Västra Götalands-regionen och Skövde kommun byggts upp i Rosa Huset i Skövde. Föreningen bildades 1981 och hösten 1982 kunde verkstaden tas i bruk och sedan dess har den gett Skaraborgs yrkesverksamma konstnärer goda möjligheter att tillämpa och fördjupa sina grafiska kunskaper. Studiebesöket kommer att omfatta föreläsning om grafik samt en visning av lokalen och hur tryckning går till.

Ca 13.00 Lunch

Anmälan senast onsdagen den 2 september (viktigt för lunchplanering) till Maud Bjerklinger, maudbjerklinger@gmail.com, 0723 150 171.

Allt är kostnadsfritt!

Samma regler som i övriga sammanghang, om du känner dig dålig stannar du hemma.

Välkomna!

För Sveriges Konstföreningar Skaraborgs styrelse