Eldsjälsstipendium – Maximilian Art

Sveriges Konstföreningar Västra Götalands Eldsjälsstipendium – Maximilian Art.

Tillsammans med de tre andra distrikten i Västra Götaland har vi beslutat att varje år ge ett stipendium till en eldsjäl inom konstverksamhet med barn och unga.

Grundat 1 februari 2020 då Maximilian har namnsdag.

2023 är det distrikt Skaraborgs tur att dela ut stipendiet och utse en stipendiat.

Följande regelverk gäller för SK Västra Götalands Edsjälsstipendium Maximilian Art

Stipendiet skall vara på 5000 kr. Utdelas årligen till ung (upp till 30 år) lovande eldsjäl för konstpedagogiskt arbete för barn och unga. Stipendiaten skall vara hemmahörande och/eller verksam i Västra Götaland

De 4 distrikten inom VG beslutar om stipendiet vart 4:e år.

Anslutna medlemsföreningar nominerar stipendiekandidat.

Distriktsstyrelsen utser stipendiat av de inkomna förslagen

HAR ER KONSTFÖRENING FÖRSLAG PÅ NÅGON ELDSJÄL SOM NI SKULLE VILJA GE DET HÄR STIPENDIET TILL?

Svar med motivering önskas till

Elisabeth Stigson, elisabeth.stigson@gmail.com, 070-562 72 50 senast de 30 september.