Inbjudan till Distriktsstämma 2021

Inbjudan till Distriktsstämma för Sveriges Konstföreningar Distrikt Skaraborg i Tomrummet Vara Bibliotek, Stora Torget 5, Vara lördagen den 28 augusti 2021 kl 10.30 där styrelsemedlemmar i er konstförening är välkomna att delta.

10.30 Samling med ankomstkaffe i Vara Bibliotek

10.45 Årsmötesförhandlingar

11.30 I år står Vara kommun som värd för årets ”Skaraborgssalong”, där utvalda konstnärer ifrån hela länet deltar med sina verk.

Skaraborgssalongen är en väletablerad institution i den skaraborgska konstvärlden och startade för över 60 år sedan i Skövde. I år blir första gången på länge som salongen ambulerar, och det är Vara kommun, i samarbete med Konstmuseet i Skövde och Varabygdens konstförening, som står värd för Skaraborgssalongen 2021

Vi kommer att titta på utställningen tillsammans. Konstnärerna Marina Duncker Axelsson och Kjell Törnqvist, som deltar i utställningen, kommer att berätta om sig och sitt konstnärskap.

Länk till Skaraborgssalongens konstnärer och konstverk:

13.00 Lättare lunch kommer att avnjutas på Conditori Nordpolen i Vara

Var och en tar sig till Vara med egen bil och distriktet står för övriga kostnader.

Anmälan senast tisdagen den 24 augusti (viktigt för lunchplaneringen) till Sven-Arne Magnusson, atelje-kolibri@telia.com, 070-56 36 571. Önskar någon specialkost meddela detta vid anmälan.

Välkomna önskar
Sveriges Konstföreningar