Konstbildningsdag Falköping 15 oktober 2022

Konstbildningsdag Falköping
lördagen den 15 oktober 2022 kl 10.30

Sveriges Konstföreningar Distrikt Skaraborg inbjuder styrelseledamöter i Distrikt Skaraborg till en konstbildningsdag i Falköping lördagen den 15 oktober 2022 kl 10.30.

Program:

10.30 Samling och fika på Falbygdens museum.
Vi ser utställningen ”Genom nålsögat” med Karin Frendberg som visar broderi, textil, skulptur och kompositioner från vävstolen. Hon berättar om sin konst och arbetet med utställningen.

12.00 Besök hos Grafikern Gun-Britt Larsson i hennes ateljé i Falköping.

13.00 Lunch med guidning på Mössebergs kurort. Vi ser exempelvis mycket fina jugendmöbler i en speciell miljö.

14.30 Besök hos Grafikern Maria Segerström i hennes ateljé i Östra Tunhem

Avslutning ca 15.30.

Anmäler dig gör du till Eva-Lill Nilsson, vretenedhem@yahoo.se  alt
tel 0762 3365 94 senast söndagen den 8 oktober.
Var och en tar sig till Falbygdens Museum och till konstnärsbesöken på egen hand. För övrigt är allt kostnadsfritt.

Välkommen med din anmälan!

Styrelsen Sveriges Konstföreningar, Skaraborg

Vägbeskrivning:

Vi ses på Falbygdens museum S:t Olofsgatan 23de har en parkering på motsatt sida av gatan. Därifrån kan vi köra i följe till konstnärsbesöken.