Konstbildningsdag på Kollängens Tingshus, Kinnekulle lördagen den 13 augusti 2022 kl 10.30

Sveriges Konstföreningar Distrikt Skaraborg inbjuder medlemmarna i er styrelse till en konstbildningsdag på Kollängens Tingshus lördagen den 13 augusti 2022 kl 10.30.

Denna inbjudan har endast gått till dig som står som kontaktperson för din konstförening, så sprid den till dina styrelsemedlemmar.

Program:

10.30             Samling och fika på Kollängens Tingshus, Kinnekulle

En utställning och projekt pågår på Kollängens Tingshus som heter ”Ekvidistans”

Det är åtta konstnärer från Sverige som möter åtta konstnärer från Spanien och åtta från Japan. Det är tre kulturer som möts och enas genom konsten.

En gemensam utställning för samtliga 24 deltagare har skett på 3 olika platser i världen, nämligen i Barcelona, i Hiroshima och med avslutning på Kollängens Tingshus i Sverige. Varje deltagande konstnär bidrar med 3 verk i formatet 50 x 50 cm.

Africa Coll, Petra Gunnarsson och Thomas Kihlberg börjar med att berätta om hur projektet blev till och om de konstnärerna som är med.  Dessa tre konstnärer kommer även att berätta mer om sig själva och sin konst.

Dagen kommer att avslutas med att den spanskfödda Africa Coll kommer att tillaga och bjuda på en ”hemlagad” paella på gårdsplanen utanför tingshuset.

Avslutning ca 14.00.

Anmäler dig gör du till Elisabeth Stigson, elisabeth.stigson@gmail.com, 070-562 72 50              senast onsdagen den 10 augusti. Var och en tar sig till Kollängen på egen hand. För övrigt är allt kostnadsfritt.

Välkommen med din anmälan!

Styrelsen Sveriges Konstföreningar, Skaraborg

Vägbeskrivning:

För att hitta till Kollängen kan du köra väg 44 mellan Lidköping och Götene. Sväng av när du ser skyltarna Kollängen och Broby 2. Efter några hundra meter ser du Kollängen på höger sida. Det finns två skyltar med Broby 2, kommer du från Lidköping, sväng av vid den andra skylten.