Skulpturparken Ouroboros och Kollängens Tingshus

Sveriges Konstföreningar Distrikt Skaraborg inbjuder medlemmarna i er styrelse till en konstbildningsdag på Skulpturparken Ouroboros och Kollängens Tingshus torsdagen den 11 maj 2023 kl 16.00.

Program:
16.00 Samling på Skulpturpark Ouroboros – Smedja Therese i Husaby där vi får njuta Skulpturparken och dess skulpturer av skilda konstnärer.
17.00 Vi tar oss vidare till Kollängens Tingshus, 3 km bort, där vi får se pågående utställning i tingssalen med glaskonstnär Joel Flygare och måleri av Birgitta Maria Fjaestad. På tingshusvinden måleri av Martin D Stenberg med tema ”Return” och keramiska verk av Lena Snögren.
18.00 Föredrag av Martin D Stenberg med utgångspunkt från ”Konst och teologi” Vi får också möjlighet att samtala om religionens betydelse i hans konst.
19.00 Vi avslutar kvällen på Kollängens Tingshus med en liten vickning och far sedan hem i vårkvällen.
Anmäler dig gör du till Elisabeth Stigson, elisabeth.stigson@gmail.com, 070-562 72 50 senast torsdagen den 4 maj. Meddela om du önskar specialkost. Var och en tar sig till Skulpturparken Ouroboros på egen hand. För övrigt är allt kostnadsfritt.