Söndag den 28/11 var det dags.

Söndag den 28/11 var det dags för höstträffen

Distriktsstyrelsen för konstföreningarna i Västmanland samlade intresserade till ett av många efterlängtat höstmöte, det första efter pandemins utbrott.

Vi träffades på Västerås Konsthall där Elisabeth Ohlson Wallin just haft sin vernissage. Tjugo personer (representanter för 6 av länets 14 konstföreningar) mötte upp.
Johnny Molton, KRO-representant och lärare vid de konstkurser som anordnas på konsthallen, berättade om verksamheten och om den aktuella utställningen och hade dessutom ordnat med fika och rejäla smörgåsar. Alla verkade uppskatta att ses igen och efter konstlotteriet fortsatte diskussionerna tills lokalen skulle stängas.

De två vinnarna i lotteriet blev:

Västerås Konstförening, genom Ewa Lindström-Björn, som vann en akvarell ”Körsbär” av Eva Toft.
Körsbär

Hallstahammars Konstförening, genom Lena Andersson, som vann en akvarell av Ann Larsson-Dahlin, Islandsmotiv.
Islandsmotiv