Kinnekulle i blomning

VÄLKOMMEN TILL DISTRIKT SKARABORG!

Distriktet vill tillvarata konstföreningarnas intressen i kulturlivet. Konstbildning är en av huvuduppgifterna. Målgruppen är främst styrelsemedlemmar i de anslutna konstföreningarna.

Sveriges Konstföreningar är uppdelade i 24 distrikt. Skaraborgs län omfattar för närvarande följande 20 konstföreningar:
Falbygdens Konstförening, Falköpings kulturhus/Bildkällan, Föreningen Konstbiten, Götene Konstförening, Hjo Kommunanställdas Konstförening, Hjo Konstförening, Karlsborgs Konstförening
Kommun-Paletten, Falköping, Konstklubben REGINA, Konstverket Konstförening, Kärnkonst Konstförening, Lidköpings Konstförening, Mariestads Konstförening, Skara Konstförening, Skövde Allmänna Konstförening, Terracotta Konstförening, Tibro Konstförening. Tidaholms Konstförening, Töreboda Konstförening, Varabygdens Konstförening,

Vi är också en del i Sveriges Konstföreningar Västra Götaland som består av distrikten Bohuslän, Göteborg, Skaraborg och Älvsborg. Årligen får vi ett verksamhetsbidrag från Västra Götalands regionen och tillsammans arrangerar vi konststudiedagar, resor och olika aktiviteter. Ett mycket fruktbart samarbete.