Affischworkshop med Gatans Rum

Genom Sveriges Konstföreningars samarbete med Gatans Rum, som är ett 3-årigt Allmänna Arvsfondsprojekt i Söderhamns konstförenings regi, kan vi nu erbjuda våra medlemmar en kostnadsfri digital workshop:

Gatans Rum bjuder in till en affischworkshop som äger rum online via Zoom onsdag 19/8 kl 18.00-20.00. Temat för kvällen är ”internationell solidaritet”. Gatans Rum och vår inbjudna gästkonstnär Rolando Pérez kommer att visa och prata om affischer och skaparprocesser samtidigt som deltagarna skissar på affischidéer eller bara lyssnar. Alla kan delta i workshopen, oavsett om en har mycket eller ingen erfarenhet av att skapa affischer.

För anmälan och mer information klicka här.

För frågor gällande workshop och innehåll, kontakta projektledare Ragnhild Sandelius Brodow: gatansrum@gmail.com, mobil:0707-871932

instagram.com/gatansrum

www.facebook.com/gatansrumaffischmuseum