Affischworkshop med Gatans Rum 18/11

Onsdag den 18 november bjuder Gatans Rum Affischmuseum in till en digital affischworkshop via Zoom tillsammans med illustratören Moa Hoff. Temat för workshopen är Porträttet som röst

Gatans Rum och vår inbjudna gästkonstnär Moa Hoff kommer att visa och prata om affischer och skaparprocesser, samtidigt som deltagarna skissar på affischidéer eller bara lyssnar. Alla kan delta i workshopen, oavsett om en har mycket eller ingen erfarenhet av att skapa affischer.

Moa Hoff är en prisad illustratör vars bilder syns på allt från ryggsäckar, i barnböcker och även i affischer. Moa förenar teckning och collage i en säregen stil, ofta i form av porträtt av både människor och djur. Dyk in i Moas bildvärld och inspireras här: https://moahoff.se

Workshopen är gratis och anmälan sker senast 18/11 kl 12.00 via denna länk. Där finns även mer information om workshopen.

Varmt välkomna!

Med vänlig hälsning,

Ragnhild Sandelius Brodow och Ingrid Bergström Nilsson, Gatans Rum Affischmuseum

Gatans Rum är ett Arvsfondsprojekt med Söderhamns Konstförening som projektägare, i samarbete med Bilda, Drömverkstan, Rädda Barnen Söderhamn, Studiefrämjandet, Sveriges Konstföreningar och Söderhamns Kommun.