Affischworkshop med Gatans Rum den 20/1

Onsdag den 20 januari kl 18.00-20.00 bjuder Gatans Rum Affischmuseum in till en gratis affischworkshop online via Zoom tillsammans med Jessica Hallbäck. Temat för workshopen är Att förändra med text.

Gatans Rum med inbjuden gästkonstnär Jessica Hallbäck kommer att visa och prata om affischer och skaparprocesser, samtidigt som deltagarna skissar på affischidéer eller bara lyssnar. Alla kan delta i workshopen, oavsett om en har mycket eller ingen erfarenhet av att skapa affischer.

Jessica Hallbäck är en konstnär som använder sig av det offentliga rummet för att nå ut med sina textposters. Budskapen är främst feministiska men berör också andra orättvisor i samhället som rasism och kapitalism. Hon tror att det är viktigt att använda det offentliga rummet eftersom det är där som flest kan möta och påverkas av orden, till skillnad mot exempelvis sociala medier där det är svårt att nå människor som inte redan är frälsta. Hon har främst använt sig av reklamytorna i Stockholms tunnelbana men har nu flyttat till Malmö där hon sätter upp posters på elskåp och andra ytor.

Läs mer och se Jessicas konst här: https://jessicahallback.se

Workshopen är gratis och anmälan sker senast 20/1 kl 12.00 på Eventbrite via denna länk: https://www.eventbrite.com/e/affischworkshop-online-201-med-gatans-rum-jessica-hallback-tickets-136410247723

Där finns även mer information om workshopen.

Varmt välkomna!

Med vänlig hälsning,

Ragnhild Sandelius Brodow och Ingrid Bergström Nilsson, Gatans Rum Affischmuseum

Gatans Rum på Instagram: https://www.instagram.com/gatansrum/

Gatans Rum på Facebook: https://www.facebook.com/gatansrumaffischmuseum

Gatans Rum är ett Arvsfondsprojekt med Söderhamns Konstförening som projektägare, i samarbete med Bilda, Drömverkstan, Rädda Barnen, Studiefrämjandet, Sveriges Konstföreningar och Söderhamns Kommun.