Digital portfoliovisning av konsthantverk den 2 december

Tillsammans med Konsthantverkscentrum bjuder Riksförbundet Sveriges Konstföreningar in till en digital portfoliovisning på Zoom den 2 december kl. 15.30-17.00.

Kristin Larsson. Fotograf Gustav Almestål

Sex konsthantverkare kommer att delta och berätta om sitt konstnärskap och presentera några av sina verk.

De deltagande konsthantverkarna är:

• Eva Zethraeus – keramik
  •  Masayoshi Oya – keramik
  •  Åsa Elmstam – metall, trä med mera
  •  Maja Michaelsdotter Eriksson – textil
  •  Mariana Silva Varela – textil
  •  Kristin Larsson – glas, tenn och koppar

Anmälan är stängd.

Konsthantverkscentrum och Riksförbundet Sveriges Konstföreningar har under ett antal år samarbetat i olika konstbildande projekt, bland annat den återkommande vandringsutställningen 1 kubik konsthantverk. Under hösten drar vi nu i gång ett nytt samarbetsprojekt med start i december.

Tillsammans erbjuder vi en ny digital plattform och kontaktyta mellan konsthantverkare och konstföreningar runt om i hela Sverige som förmedlas via Zoom.