Informationsmöte med konstnären Sahar Burhan

Varmt välkommen till ett informationsmöte med den syriska konstnären Sahar Burhan. Hon berättar om sin konst och informerar om sitt pågående interaktiva projekt Som Fågel. Mötet är på Zoom tisdagen den 2/2 kl 10-12 och kostnadsfritt.

Anmälan stängd

Som flykting och konstnär har frågan om hemmet blivit en central idé för mig. Det är en idé som jag håller i mitt huvud och gestaltar var än jag befinner mig. Jag behöver inte längre ett betongtak. Idag är jag som en fågel och bygger mitt hem vart jag vill. (Citat, Sahar Burhan)

Under våren 2021 finns möjligheten att vidareutveckla projektet Som Fågel tillsammans med konstnär Sahar Burhan och Caroline Lund, nationell verksamhetsutvecklare på Sveriges Konstföreningar och kanske genomföra det på sin konstförening.

Varmt välkommen!

Vänliga hälsningar, Caroline Lund, nationell verksamhetsutvecklare på Sveriges Konstföreningar

Bo. Sahar Burhan, 2020

Sahar Burhan projekt Som Fågel

Presentationsfilm om den syriska konstnären Sahar Burhan och hennes pågående interaktiva projekt Som Fågel. Ett nationellt samarbete med riksförbundet Sveriges Konstföreningar.

Projektet finansieras genom medel från Kulturrådet.