Konstens Vecka 2023

Årets Konstens Vecka infaller v.40 mellan den 30 september och den 8 oktober. En hel vecka för att lyfta fram intressant konst runt om i landet och uppmärksamma konstföreningarnas betydelse.

Konstens Vecka är en riksomfattande konsthändelse som äger rum vecka 40 varje år. Det är en vecka då Riksförbundet Sveriges Konstföreningar skapar extra uppmärksamhet kring konsten i hela landet och inspirerar konstföreningar och andra aktörer till att presentera konst i nya och intresseväckande former. Tillsammans har vi förmågan att sprida kunskap och engagemang för konst till en bred publik.

I år firar Riksförbundet Sveriges Konstföreningar 50 år (1973-2023) och vi hoppas att alla konstföreningar vill hjälpa till att fira och uppmärksamma detta under Konstens Vecka på olika sätt, genom att till exempel arrangera utställningar, föreläsningar, workshop med mera.

Glöm inte att anmäla och skicka in information om era arrangemang till Konstens Veckas hemsida.