Sök projektstöd från Ideell kulturallians

Nu kan er konstförening söka projektstöd från Ideell kulturallians för att utveckla metoder för en nyorientering i det postpandemiska landskapet och stärka det ideella engagemanget över hela landet.

Med stöd av Postkodsstiftelsen genomför Ideell kulturallians satsningen ”Kulturens kapillärer – Nyorientering”. Det är en möjlighet för lokala ideella kulturföreningar att söka projektstöd utifrån verksamhetens behov, utveckla metoder för en nyorientering i det postpandemiska landskapet och stärka det ideella engagemanget över hela landet.

Mellan februari och mars 2023 håller Ideell kulturallians en öppen utlysning med stöd till projekt som leds av lokala kulturföreningar. Föreningarna har själva initiativet, och visar i sin ansökan på vilket sätt de vill göra sin nyorientering. Projekten som beviljas medel kan genomföras från mitten av maj 2023 till mars 2024.

Läs mer på deras hemsida och anmäl dig till någon av deras digitala informationsmöten om du vill veta mer.