Nya filmer på Konst på Bio – Edvard Munch och Tutankhamon

8/9 2022

Under höstens visas två nya filmer på Konst på Bio. Som medlem i Riksförbundet Sveriges Konstföreningar får du 10% i rabatt på entrén.

Munch. Love, Ghosts & Lady Vampires

Edvard Munch har inspirerat konstnärer från Andy Warhol till Ingmar Bergman, från Marina Abramovich till Jasper Johns. Nu kan vi presentera en ny dokumentärfilm om Munch från det nya museet i Oslo. Premiär på bio den 4 november. Läs mer om filmen.

Tutankhamon – den sista utställningen

Möt den Gyllene Konungen på bio! I år är det 100 år sedan Tutankhamons grav upptäcktes. Som kronan på verket så guidar Iggy Pop oss genom filmen.

För att fira hundraårsminnet av upptäckten av Tutankhamons grav får biobesökarna för första gången chansen att möta faraonen och ta del av hur 150 föremål från hans grav flyttas för att bli del av den största internationella utställningen någonsin tillägnad ”The Golden Boy”. Mycket avslöjas genom högupplösta fotografier. Samlingen består av över 5400 föremål. Läs mer om filmen.

Konst på Bio: Tutankhamon – den sista utställningen