Sommarens nummer av Konstperspektiv

4/5 2021 Konstperspektiv

I sommarens nummer av Konstperspektiv kan du bland annat läsa om Ljungby konstförening som fått krisstöd från Kulturrådet och som satsar på en konstfest i sommar. Dessutom möter vi SKF:s konstförening i Göteborg som firar 80 år!

Ur innehållet:

PORTRÄTT:
Vi pratar med konstnärsgruppen Gylleboverket som firar 10 år. En duo, en plats och ett sätt att leva.

REPORTAGE:
Konstperspektivs Nils Forsberg har rest till runt i Värmland och hittat konst i varenda buske!

REFLEXION:
Tankar kring ett konstverk – denna gång tittar vi djupare på Julia Peirones känsla för ögonblick.

INSIKT:
Det okända återkommer i konsten. Konstnärer söker sig till ockultism och mystik.

EXTRA:
Digitala konstverk med äkthetsintyg, får samlare att ta fram plånboken.

INBLICK:
Vi blickar in i ytterligare konstföreningar, denna gång möter vi Ljungby konstförening som fått krisstöd från Kulturrådet och som satsar på en konstfest i sommar. Dessutom möter vi SKF:s konstförening i Göteborg som firar 80 år!

KRÖNIKA:
”Man blir friskare av kultur” – det menar i alla fall Haris Agic som är fil. dr. i socialantropologi och som debatterar inom kultur och hälsa.

Detta och mycket mer från konstens underbara värld!