Konstbildningsträff 29 augusti

Distriktsstyrelsen har glädjen att bjuda in våra medlemsföreningar till en Konstbildningsträff torsdagen den 29 augusti kl 17-20. Platsen är Kulturhuset Komedianten i Varberg. Temat är Samtidskonst – Hur kan vi tänka och förstå samtidskonst?

Inbjudan

Till Medlemmar i Riksförbundet Sveriges Konstföreningar – Distrikt Halland

Temat är Samtidskonst – Hur kan vi tänka och förstå samtidskonst?

Konstföreningarna genomför ett omfattande arbete med att väcka och sprida intresset för samtidskonst. Men många har svårt att förstå sig på samtidskonst. Man använder sig inte enbart av gamla koder för att förstå samtidskonst och därför kan det behövas nycklar till förståelsen.

Mot denna bakgrund har vi bjudit in Åsa Mårtensson konstutvecklare för konstfrämjande i södra Sverige, som föreläser om – Hur vi kan förstå och tänka kring samtidskonst? Tid ges också för samtal och utbyte av erfarenheter mellan de deltagande konstföreningarnas medlemmar.

Träffen är kostnadsfri för deltagarna.
Ladda ner programmet för dagen!

Varmt välkomna!
Anita Franke, Ordförande
Distriktsstyrelsen för Riksförbundet Sveriges Konstföreningar i Halland

Mer om Åsa Mårtensson arbetar över hela Sverige med gestaltad livsmiljö och konstens betydelse för ett hållbart samhälle. Hon är även verksamhetsutvecklare på uppdrag av Konstfrämjandet. Tidigare har Åsa arbetat på Statens konstråd som projektchef för regeringsuppdraget Kunskapsnav offentlig konst. Genom åren har hon bland annat ansvarat för och utvecklat metoder inom konstpedagogik på Gävle Konstcentrum och varit ansvarig för den offentliga konsten i Haninge.