Digital portfoliovisning av konsthantverk den 17 mars

Tillsammans med Konsthantverkscentrum bjuder Riksförbundet Sveriges Konstföreningar in till ännu en digital portfoliovisning på Zoom med sex konsthantverkare den 17 mars kl. 15.30-17.00.

f.v Catarina Hällzon – näverflätat halsband i koppar; Niklas Ejve – bronsskål luckor; Sofie Karlsson – "Allt för min syster"; Ellen Malmgard – Swaying tide 14; Jeanette Wåhlstrand – Flickarmé; Ellen Dynebrink – Decisions -detalj

Sex konsthantverkare kommer att delta och berätta om sitt konstnärskap och presentera några av sina verk. De deltagande konsthantverkarna är:

• Ellen Malmgard – glas
  • Niklas Ejve – metall
  • Sofie Karlsson – textil
  • Jeanette Wåhlstrand – keramik
  • Ellen Dynebrink – textil
  • Catarina Hällzon – metall/smycke

Anmäl dig här (anmälan stängd)

I väntan på nästa portfoliovisning kan du titta på filmerna från förra årets portfoliovisning med konsthantverkarna: Eva Zethraeus,  Masayoshi Oya,  Åsa Elmstam,  Maja Michaelsdotter Eriksson, Mariana Silva Varela  och Kristin Larsson. Du hittar filmerna på våra medlemssidor (lösenord krävs).

Konsthantverkscentrum och Riksförbundet Sveriges Konstföreningar har under ett antal år samarbetat i olika konstbildande projekt, bland annat den återkommande vandringsutställningen 1 kubik konsthantverk. Under hösten drog vi igång ett nytt samarbetsprojekt med start i december. Tillsammans erbjuder vi en ny digital plattform och kontaktyta mellan konsthantverkare och konstföreningar runt om i hela Sverige som förmedlas via Zoom.