Medlemssida

Denna sida är bara tillgänglig för våra medlemmar.

Om du är medlem vänligen logga in nedan.

Om er förening inte är medlem kan ni ansöka om medlemskap.

Guidebok för vandrande utställningar

Material för dig som arbetar med utställningar och vill turnera dem. Riksutställningar har sammanställt sin erfarenheter, tankar och arbetssätt inför en kommande turné. Fokus ligger på turnéarbetet; från att hitta en arrangör, packa och transportera till att utvärdera resultatet.

Guidebok för vandrande utställningar riktar sig till dig som arbetar med utställningar och har en vilja att börja turnera med dem. Genom guideboken vill vi också ge dig som redan har kunskap om ämnet nya idéer och inspiration.I guideboken kan du ta del av våra berättelser, tankar och arbetssätt inför en kommande turné. Fokus ligger på turnéarbetet; från att hitta en arrangör, packa och transportera till att utvärdera resultatet.

Publikationen är utgiven av Riksutställningar (2009), 35 sidor