Medlemssida

Denna sida är bara tillgänglig för våra medlemmar.

Om du är medlem vänligen logga in nedan.

Om er förening inte är medlem kan ni ansöka om medlemskap.

Konsten att ställa ut samtidskonsten

Konsten att ställa ut samtidskonsten, utgiven av Riksutställningar och Sveriges Konstföreningar 2014, beställs mot portokostnad från Sveriges Konstföreningar.

Guideboken riktar sig till Sveriges konstföreningar och andra mindre utställningsarrangörer med tips och praktiska råd för att arrangera samtidskonstutställningar. Boken har tagits fram i samarbete mellan Riksutställningar, Sveriges Konstföreningar, Sensus Studieförbund och Länskultur Gävleborg och används som utbildningsmaterial i den utbildning som samarbetsparterna arrangerar för medlemmar från Sveriges Konstföreningar.

Boken publiceras under Creative Commons Attribution – Non Commercial – Share Alike (CC – NC -SA 3.0) och får kopieras och spridas fritt.

Det finns också en ledarhandledning till Samtidskonst, publik och arrangörskap. Boken är ett studiematerial för konstföreningen som vill utveckla sitt arbete