Medlemssida

Denna sida är bara tillgänglig för våra medlemmar.

Om du är medlem vänligen logga in nedan.

Om er förening inte är medlem kan ni ansöka om medlemskap.

Konstföreningsskolan – starta, driva och utveckla din konstförening

Konstföreningsskolan innehåller grundkunskaper om konstföreningsarbete och är till för den som är ny i konstföreningen eller för den som har varit med ett tag men som vill repetera eller uppdatera sina föreningskunskaper. I publikationen får du veta mer om hur du startar, driver och utvecklar din konstförening.

Konstföreningsskolan innehåller grundkunskaper om konstföreningsarbete och är till för den som är ny i konstföreningen eller för den som har varit med ett tag men som vill repetera eller uppdatera sina föreningskunskaper. En konstförening är inte heller någon statisk organisation, som är färdig efter att man har bildat den. Det pågår hela tiden en process, där föreningen behöver utvecklas och förändras över tid för att följa med hur konsten och samhället förändras. Om du lär dig grunderna för att driva en konstförening så får du också mer energi över till det som du tycker är roligt och intressant, nämligen konsten.