Medlemssida

Denna sida är bara tillgänglig för våra medlemmar.

Om du är medlem vänligen logga in nedan.

Om er förening inte är medlem kan ni ansöka om medlemskap.

Samtidskonst, publik och arrangörskap – en utbildning för konstföreningar

”Samtidskonst, publik och arrangörskap – en utbildning för konstföreningar” genomfördes 2014 av Sveriges Konstföreningar tillsammans med Riksutställningar, Sensus och Länskultur Gävleborg.

Tillsammans med Sensus har vi tagit fram ett studiecirkelmaterial som konstföreningar kan använda under kursen. Det består av 8 cirkelsammankomster med en guidebok med tillhörande studiehandledning och inspelade föreläsningar. Kontakta ert lokala Sensusombud om ni vill genomföra en studiecirkel på er ort.

Studiematerial till studiecirkeln:

• Boken Konsten att ställa ut samtidskonsten kan beställas mot portokostnaden som är 25 kr/st från Sveriges Konstföreningar på info@sverigeskonstforeningar.nu.
  • Till guideboken finns en ledarhandledning som är ett stöd för dig som ska leda studiecirklar i Samtidskonst, publik och arrangörskap.
  • Tala konst, tala liv – en metod för konstsamtal framtagen tillsammans med Senus.
  • Referenslitteratur:  Samtidskonst för vanligt folk, (Sveriges Konstföreningar, 2013), ISBN 978-91-637-3454-0, inbunden, 150 sidor. Boken kostar 100 kr/st  (inkl. porto) och kan beställas från Sveriges Konstföreningar.