Årets konstbildning 2024

24/1 2024

Under 2024 bjuder vi in till ett antal föreläsningar och webbinarier för våra medlemmar på Zoom. Det blir bland annat fyra konstföreläsningar i samarbete med tidskriften Konstperspektiv och fyra webbinarium i samarbete med det europeiska nätverket ENAAK. Dessa föreläsningar är kostnadsfria för anslutna medlemmar.

ENAAK webinars tisdagar kl. 16:00 (webbinarierna hålls på engelska)

I det första seminariet kommer Gonçalo Marques från vår medlemsförening Moskosel Creative Lab, och Maria Ragnerstam från Konstfrämjandet Norrbotten att utifrån deras olika perspektiv prata om hur det är att arbeta med samtidskonst i Norrbotten. Ladda ner programmet som PDF.

• 16/4 How to collect art? Patrons of art Host: The Finnish Art Society
  • 15/10 Minimum fees for the fees for self-employed persons in the arts and culture sector Host: Arbeitsgemeinschaft Deutscher Kunstvereine (ADKV)
  • 19/11 Youth Participation in the Art Societies Host: Norske Kunstforeninger

Anmäl dig till ENAAKs webbinarium här