SERENDIPITY av Erhan Can Akbulut

19/5 2018 Konsten att mötas

Erhan Can Akbulut tar med sin inre sandstorm till Shinjuku, en stadsdelskommun i Tokyo, och låter oss ta del av livet där genom sin kamera. Att det finns en smärta i Akbuluts fotografier är lika tydligt som när Robert Frank illustrerar sin sorg över sin döda dotter via en almanacka han ser och fotograferar i Japan 1994 (”Today Is My Daughter´s Birthday / What am I Looking at”).

Galleri Axel visar utställningen Serendipity 23/11-15/12 2018. Utställningen är en del av projektet “Konsten att mötas” och genomförs i samarbete med Sveriges Konstföreningar och KRO/KLYS och med stöd av Svenska Postkodstiftelsen.

Sveriges Konstföreningar vill med ”Konsten att mötas” skapa nya spännande möten och kreativa samarbetsprocesser och samtidigt underlätta för nyanlända konstnärer att komma in på den svenska konstscenen. Konstföreningarna är en viktig del av civilsamhället och som många andra ideella föreningar har de en betydelsefull funktion när det gäller att skapa integration och att arbeta med att förändra normer och attityder i samhället på ett inkluderande sätt.

Läs mer på konstföreningens hemsida.

SERENDIPITY av Erhan Can Akbulut